پادشاهی یونانی تختی ساخت به بلندی قامت خود و پهنای عرض خویش.تخت را به میدان بردند. امر کرد جار زنند که در پیشگاه او همه با هم برابرند. نه هیچکس از دیگران بیشتر است و نه کمتر. این دموکراسی من است .همه با شاه برابرند و برتریی به دیگری نیست. مرد و زن دسته دسته بر تخت میخوابیدند. اگر بلند تر بودند شاه دستور به قطع پا میداد و اگر کوتاهتر بودند شاه دستور به کشیدن پا تا آنجا که اندازه ی تخت شوند. شاه در اوج دموکراسی دیکتاتوری قوی بود.

نمونه ی این تختها بسیاره. چند بار رو یادمون میاد که هر کدوم از ما روی این تختها خوابیدیم؟ حداقل یکبار رو همه ی ما خوابیدیم.اما توی جامعه چندتا دیدیم؟ مطمئنا بیشتر.

۱-چون امکان ویزیت مردان نامحرم توسط پزشکان زن هست پس شاخه ی تخصص زنان و اورولوژی(کلیه و مجاری ) به دو بخش زن و مرد تقسیم شد.رزیدنتهای مرد ی که تخصص زنان قبول میشن باید بالای 40 سال و دارای حداقل دو فرزند باشند.رزیدنتهای زن اورولوژی هم بیماریهای مردان رو نمیخونند.قابل توجه : سقراط چند هزار سال پیش در قسمنامه اش همه ی پزشکان رو محرم بیماران معرفی کرده.

۲-یه زن تنها نمیتونه بره هتل یعنی در رفتن به امنترین جا مشکل پیدا میکنه. مگه اینکه از اداره ی اماکن نامه ببره. در اداره ی اماکن از او سوال میشه: چرا اومدی؟ چند سالته؟ ازدواج کردی یا نه؟ واسه چی اومدی؟ غالبا در صورت عدم ازدواج بیشتر توضیح میخوان. و به منزل هم زنگ میزنند و سوال و جواب میکنند.و چون ممکنه که زن تنها نصف شب به هتل برسه اداره ی اماکن شبانه روزی شده.

۳-از جمله مشکلات بعد از فرار دختران عدم هایمنه(بکارت) . واسه اینکه دختران فراری امکان ازدواج و داشتن آینده ای معقول در پناه این مهمترین عضو بدن زن برقرار بشه. قرار شده برای دختران فراری که از لحاظ مالی در مضیقه هستندو به خونه برگشت داده میشن به عنوان جایزه هایمنشون ترمیم بشه.



۴-در یکی از ارگانهای دولتی اگه مردی منتظر آسانسور بود و در آسانسور باز شد و زن یا زنانی رو در آسانسور دید باید در رو ببنده و از پله ها استفاده کنه. سازمان مذکور 12 طبقه است با یک دستگاه آسانسور.

۵-در یکی از دانشگاه های آزاد شهرهای کوچیک.اگر چنانچه استاد جوانی سر کلاس بود و دانشجوهای پسر کمتر از 5 نفر بودند کلاس تشکیل نمیشه.
این در حالی بود که 22 دختر و 3 دانشجوی پسر اونروز سر کلاس بودند.این روند تا ازدواج استاد و یا استخدام استاد زن ادامه داره.

۶-کتابخانه ی دانشگاه یکی از دانشگاهها تفکیک شده بود.حتی مجازاتهای دختران و پسران هم در این باره مجزا بود. اگه دانشجوی پسری به قسمت خواهران بره باید جوابگوی کمیته انضباطی باشه. اگه دختری به قسمت برادران بره اون ترم مشروط میشه. و چون کارمندهای دانشگاه نمیتونستند به درستی این مهم رو انجام دهند 4 دستگاه دوربین مخفی در 4 گوشه ی کتابخونه نصب شده.

۷-در یکی از درمانگاههای جنوب کشور به علت جوون بودن و تجرد پزشک مرد اون درمونگاه از پذیرش بیمارن بدحجاب معذور بود. در صورت شدت وخامت حال بیمار بدحجاب -مریض توسط یک بهیار به دستشویی راهنمایی میشه و اونجا حجابشو اسلامی میکنه و اگه آرایش داشت پاکش میکنه و سپس مراحل درمان انجام میشه.

۸-در یکی از شعب بانک به علت نداشتن بهیار مذکور در بیمارستان فوق رئیس شعبه دستور انجام کار بانوان بدحجاب رو در اسرع وقت داد. زنان به هنگام ورود و خروج از در بانک باید به توصیه ی نگهبان بانک که خواهر حجابتو رعایت کن و الا بار بعد این شعبه نیاین گوش بدند. در صورت عدم رعایت توصیه ی مذکور کارمندان از انجام کار بانوی بدحجاب معذورند.

۹-در یکی از ادارات صحبت کارمندان زن با هر سنی با تنها کارمند مجرد اون سازمان از اعمال قبیحه محسوب میشه. و در صورت نبود کارمندان مرد متاهل در اداره -کارمند مرد مجرد -موظفه تا ورود همجنس خود به اتاق محل کارش وارد نشه والا حراست سازمان در پرونده اش اینو درج میکنه.این شامل زن 49 ساله ی شاغل در اون اداره که کارمند مذکور همسن بچه ی دومشه هم میشه.

۱۰-چند مورد دیگه سراغ داریم که به همه ی اقشار با هر جنسیتی اینطور توهین شده؟






نظرات 55 + ارسال نظر
نارا.... جمعه 30 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 12:50 ب.ظ

من از خارج از کشور مینویسم
خیلی جالب مینویسی/// به من دید میدی..... که کشور تغییر
کرده.موفق باشی.

[ بدون نام ] جمعه 30 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 01:55 ب.ظ

Kourosh جمعه 30 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 02:35 ب.ظ http://kourosh.persianblog.com

صریح و زیبا مینویسید (: ... احتمالآ در خبرها خوانده اید که قرار است آنش نشان زن استخدام کنند تا در موارد شرعی (!) استفاده شود ... یعنی با این حساب اگر خانمی در شعله‌های آتش گرفتار باشه آقایون محترم آتش نشان حق ندارند جونش رو نجات بدهند ؟!!!!

سرزمین آفتاب جمعه 30 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 08:38 ب.ظ http://mithras.org

آتش نشان زن که اگه با اون چادر و چاقچور بره تو آتیش که کباب شده رفته پی کارش!

سینا جمعه 30 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 10:41 ب.ظ

چقدر شما دید تیز و دقیقی دارید.نمونه ی کامل چشمها را باد شست جور دیگر باید دید. دختر ایرانی به تو از صمیم قلب احترام میذارم. تمام معادلات زنان و دختران سطحی و روشنفکر نما رو به هم زدید.

حمید جمعه 30 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 10:58 ب.ظ http://unt

رضا جمعه 30 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 11:06 ب.ظ http://www.marzban.persianblog.com

چای تلخ عزیز!
من طرفدار پرو پا قرص دموکراسی هستم ولی : طی مقاله ای خوندم که در اکثر کشورهای اروپایی(که اون دموکراسی دلخواه رو به نحو احسنت دارن) در اداره جات و کارخانجات به کارکنان زن شاغل به زور و تهدید به اخراج از طرف کارفرمایان تجاوز میشه(که مصداقشو تو بعضی از فیلمهای غربی دیدیم) ،خوب پس یه جای کار میلنگه(مگه اینکه تجاوز به عنف اون چیز بدی که ما فکرشو میکنیم نباشه و در راستای دموکراسیه) ........در سال ۷۰ که دانشگاه مشهد درس میخوندم این اتفاق افتاد : یکی از دانشجویان پزشکی در بیمارستان قائم مشهد با دادن قرص به بیماران زن به اونها تجاوز میکرد و وقتی گندش در اومد اعلام کردن که اون دانشجو روانی بوده!!!!....بنابر این گاهی لازمه یه کنترلهایی انجام بشه حتی در جوامع دموکرات ولی البته نه از نوع کنترل آخوندی............یا حق

نویسنده جمعه 30 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 11:27 ب.ظ http://nevise.persianblog.com

سلام..رضا جان (( نظر خواهی )) من هم نمونه اینو در زاهدان دیدم که حتی دانشجو اخراج هم نشد..(( دانشجوی تخصص )) ولی مطلب چای تلخ- من و شاید خیلیهای دیگه اینه..کی فرهنگ مردم درباره یک سری مطالب مثلا ارزشیابی خانمها با بکارت!!!! حل میشه...مطلب اینه که تا کی فقط صورت مسئله حل میشه..در کشوری که استاد ۶ ساله با وجود داماد سر کلاس دختر خانمی راب غل می کنه و سعی در تجاوز کردن بهش داره و دانشجویان پسر پشت در بسته می خندن و خدائی می شه که فرار می کنه..اون فرهنگه که باید عوض شه..نه صورت مسئله..البته این نظر شخصی منه

بانوی نامه ها جمعه 30 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 11:47 ب.ظ http://www.theletters.blogspot.com

وای خدای من چه آمار وحشتناکی !!! توهین رو آدم هر روز میبینه .... ولی چه کنیم ؟!!

مهشید جمعه 30 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 11:51 ب.ظ http://zanane.blogspot.com

من در خار ح از ایران زندگی می کنم. در موردی که آقای رضا گفتند اما به این نحو نیست. ایشان از اکثریت استفاده کردند. مثل اینکه آماری باشه که ازش خبر دارند. تحاوز در اینحا حرم است. متحاوز مشخصا محرم است. اگر رئیس کارخانه باشه یا معاون یا هر حیز دیگر. اگر بلیس باشه هم مسئله بنهان نمی شه و به دادگاه کشیده می شه. با ایحاد محدودیت های احتماعی ما فقط طمع را زیادتر می کنیم. مشکلی را حل نمی کنیم. در ایران دیده ایم که با این محدودیت ها هم فحشا زیاد شده و هم تعداد فراریان از خانه ها. اینحا ما همه با همکاران مرد خود سر کار می ریم. یک آسانسور سوار می شیم . در یک اتاق کار می کنیم. نه کسی به کسی تحاوز می کنه و نه کسی تحریک حنسی می شه. دنیایی که محرومیت زیاده انسانهاهمش به فکر همین حیزها هستند و صدمات احتماعی بسیار بیشتر از دنیای آزاد است.

تن تن شنبه 31 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 12:21 ق.ظ http://amricaamrica.persianblog.com

سلام چای تلخ. یعنی اینقدر؟ من که تو ایران هستم مثل خودت دیگه اینجوریشو ندیدم. :)
سبز باشی

شقایق ( بربادرفته ) شنبه 31 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 12:21 ق.ظ http://shaghayegh.persianblog.com

فقط میتونم بگم که متاسفم ... همین ...

دختر همسایه شنبه 31 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 12:30 ق.ظ http://dokhtarehamsaye.blogsky.com/

رضا ی عزیز من 18 ساله در دانمارک زندگی میکنم..در اینجا بود که تازه فهمیدم جنس مذکر هم مثل جنس مونث یک آدمه..در ایران از بس که این دو جنس رو از هم دور نگه میدارن ..برای ما این جنس مخالف یک چیز مرموزی است که هیچ وقت به درستی درکشون نخواهیم کرد..به دلیل اینکه شناخت درستی از هم نمیگیریم...
در کشورهای غربی قانون واقعا رعایت میشه..اگه یکی خواست از دیگری سو استفاده جنسی کنه ریسک اینکه کارشو از دست بده رو قبلا میدونه...
این موارد هم در همه جای دنیا پیدا میشه به دلیل اینکه انسانها شبیه بهم هستند.. ولی مهم در اینجا اینه که قانون کجا واقعا پشت سر آدمه و کجا بر علیه آدم...

چای تلخ عزیز واقعاکه خوردن داری... نوشته هات و نکته هات عالیند...

صبا شنبه 31 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 12:49 ق.ظ

دوست عزیز بسیار متشکرم که تمام حرفهای دل منو بیان می کنی منتها تو قلم خوبی داری که من از اون بی بهره هستم. ای کاش همه خانمهای ایرانی به این درک از مسایل جامعه خودشون می رسیدند. و اجازه نمی دادند که مردان فرصت طلب شخصیت آنها را زیر سوال ببرند.
سرافراز بمانی

شابات شالوم شنبه 31 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 01:26 ق.ظ

همه چیز از اونجا شروع شد که وقتی دستغیب دستور داد تواتوبوس های شیراز خانوها و آقایون از هم جدا شن همه با صلوات تایید کردند یادمه بدربررگم بزها و بره ‌ها را از هم جدا میکرد نمیدونم کاسه چی ولی همین کار را تو ایران با ما میکنن وووووو این از شهر شراب، شیراز یک الگو شد واسه بقیه استانها ....... اینچا مثل ایران نیست .بهتره ولی نه 100 درصد

نوشی شنبه 31 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 01:30 ق.ظ http://nooshi.blogspot.com

تاسف من چیزی از وخامت موضوع کم نمیکنه.... اما با این حال مینویسم که متاسفم...

سوفیا شنبه 31 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 04:31 ق.ظ http://sofeia.persianblog.com

بنویس چند مورد سراغ داریم که توهین نشده؟!

نگار شنبه 31 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 06:03 ق.ظ http://etrangerere.blogspot.com

salam:) vaghean khaste nabashid:) chizi nadaram rastesh dar bare in matlab begam, be ghole nooshi faghat taasof hast ke mishe khord o hamin:( o in kari az pish nemibare. mikhastam be agha Reza ke nazar dadan ham matlabi begam ke Mahshid khanoom kamel o sahih goftan harchi goftani bood. faghat inke khaste nabashi ke inghadr ghashang minevisi. merci bye

مارینا شنبه 31 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 08:08 ق.ظ

سلام به چای تلخ عزیز و همه دوستان . مطلب جالبی بود . مشکل اینجاست که فرهنگ ما در سیر زمان حرکت نکرده . طالبان هم اومد گفت اگه اندازه ریش مردی از ارتفاع کف دست من کمتر بود سرشو بزنید . دموکراسی و آزادی مردم ایران از روی ذهنیت طالبان تعریف شده . یه زمانی ژاپن آرزوش این بود که بشه ایران ثانی و حالا ایران باید سالها بدوه تا بشه افغانستان ثانی .

ساناز شنبه 31 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 10:52 ق.ظ http://khojaste.persianblog.com

بدون مبارزه هیچ چیز عوض نمیشه و کاری که تو میکنی اولین قدم مبارزه است : آگاهی دادن .

دیبا شنبه 31 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 12:47 ب.ظ http://quilt.persianblog.com/

واقعا چه میشه کرد.؟ منکه مغزم از اینهمه تبعیض دیگه کار نمی کنه!

غزال شنبه 31 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 12:57 ب.ظ

salam.avalin bar bood ke be inja sar azadam.oonham be tore kamelan etefaghi.behar hal khoshhal mi sham vaghti mi binam ye seri masaeli matrah mi she ke moshkele rooze.khob ,ma hamamaoon khoob mi doonim ke in moshkela vojood dare hala shoma chifekr mi konid.avalin ghadam tarhe soorat masale bood doroste?hala oonjoor ke man fahmidam hame aksaran mi gan in moshkel be khatere farhange ghalate pas ghadame dovom mi she farhang sazi pas nevisande azize chaye talkh ya nevisande haye aziz lotfan az in bar biain az bache ha nazar khahi bokonid ke chijoori bayad in moshkelo hal kard azatoon mamnoon.omidvaram movafaght bashin.va be masael sathi negah nakonin.dar jame ma adame sathi rikhte.vali adam haye amigh kaman

نگار شنبه 31 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 02:58 ب.ظ http://sooosk.persianblog.com

متاسفم برای جامعه اسلامی که هیچ حقی توش ندارم

شی شی شنبه 31 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 04:19 ب.ظ http://shohre.blogsky.com

عالی بود نازنین..........
اینا رو هم بهش اضافه کن..
شرکت خصوصی که ساعت نهار کارمندان خانم و آقا رو جدا کرده و اگه خانمی سر ساعت ناهارآقایوون بره نهار بخوره توبیخ میشه ...و باید بره سر میزش بشینه بخوره

در مجلس ایک دعای توسلی..آخونده از مرد خونه می پرسه...بین این خانما که اومدن کدومشون صیغه میشن؟؟
منبع خودم.........

داریوش شنبه 31 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 05:15 ب.ظ http://xanga.com/dariush

به ! پس بزار از پادگانمون بنویسم کف کنید!

شی شی شنبه 31 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 07:13 ب.ظ http://shohre.blogsky.com

عزیزم..عموی من اون موقع سخت مشغول درساش بود ..اگه می گفتیم همه رشته ها پنبه می شد.......بازم دعا کن.....خیلی سخته..آخه خیلی مامانی ام بود

پارسا ( پرومته) شنبه 31 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 07:38 ب.ظ http://prometeh.persianblog.com

سلام ... وبلاگ جذاب. خوبی دارید.. و قلم شیوایی که دل هر انسانی را میبرد به کوچه های خلوت خاطرات... مهر افزون... خوش زی...

[ بدون نام ] شنبه 31 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 07:42 ب.ظ http://kashkali.blogspot.com

بخدا این فقط توهین به یک جنس خاص نیست توهین به مردها هم هست آخه این حضرات همه را مثل خودشون ضعیف النفس تصور می کنند!

کیمیا شنبه 31 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 08:58 ب.ظ http://matan.persianblog.com

جز توهین چیزی به زن عطا نکردند.....

رضا شنبه 31 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 09:51 ب.ظ http://www.marzban.persianblog.com

((مهشید))جان و ((دختر همسایه))عزیز از بذل توجه اتون ممنون ولی میخوام یه توضیح بدم اینکه : ۱ـ تجاوز تو همهء دنیا عملی منفور و جزو جرائم محسوب میشه ولی منظور من این بود که تو کشورهای غربی با بودن دموکراسی و آزادی های جنسی و بدور از حساسیت باز هم موارد زیادی از تجاوز وجود داره که همونطور که گفتم اکثرآ چون با تهدید همراهه(مثلآ تهدید به اخراج از محیط کار) از چشم قانون دور میمونه و مفعول جراءت مطرح کردنشو نداره و اینمورد نه تنها در مورد زنان هست بلکه در مورد پسرهای جوان و حتی مردهای مسن هم صدق میکنه(و اونا هم به زور و تهدید مفعول واقع میشن) ،بنابر این صرف برداشتن محدودیت ضامن ایجاد امنیت نیست ۲ـ اگر به موارد چای تلخ عزیز توجه کنید محور دموکراسی ایشان در این مقاله فقط آزادی های روابطی و تا حدی جنسی است در صورتی که ملت ما در استبداد کامل از همه لحاظ به سر میبرند،وقتی من با سطح معلومات بالا(به فرض) نتونم تو فلان اداره استخدام شم به دلیل اینکه مثلآ ریش ندارم یا تسبیح دستم نیست و.... خب این هم استبداد است و ما به دموکراسی توی همه زمینه ها احتیاج داریم و نه فقط در ایجاد رابطه سالم با جنس مخالف.
البته ایرادی به چای تلخ عزیز نیست چون ایشون از یک زاویه به این مطلب(دموکراسی) نگاه کردند و امیدوارم تو زمینه های دیگه هم همونقدر موشکافانه به نقد بنشینند.
در خاتمه امیدوارم که روزی برسه که ملت عزیز ما طعم واقعی آزادی رو(البته قانون مدارانه) بچشند و از زندگی لذت ببرند.
بابا والا منم از اینکه نمیتونم با همکاران خانم حتی صحبت کنم از ترس اینکه انجمن اسلامی اداره دیزیم رو بار نذاره تو دلم ۱۰۰ تا فحش بهشون میدم...............................یا حق

هدهد (سیمرغ) شنبه 31 خرداد‌ماه سال 1382 ساعت 11:20 ب.ظ http://sheyton.persianblog.com

آهی که در سینه من و توست ... روزی گریبانشان را خواهد گرفت ...

چای تلخ یکشنبه 1 تیر‌ماه سال 1382 ساعت 12:09 ق.ظ

رضای عزیز قصد من مطرح کردن اشکالات دموکراسی نبود. منظورم قوانین ساختگی و کذب این افراد بود که در سایه ی دموکراسی به خورد ما میدند. مسئله اصلا جنسی نیست . بلکه کاملترش اینه که بیشتر این نا هماهمگی ها مربوط میشه و کشونده میشه به مسائل جنسی. و خوب با توجه به فشار زیاد و نیروی وارد و ممنوعی که بر همین مسئله شده تمام انحرافات و بدبینی های اخلاقی به عنوان قانون مطرح میشه. وقتی هم در قالب قانون بره باید اجرا بشه و رعایت بشه چون پشت هرعدم اجرای قانونی جرم و مجازات هست.

در مورد عدم امنیت در محیط های شغلی در خارج از کشور هم که اشاره کردید : اولا مقایسه ی ایران با کشورهای دیگه که از آزادی فردی و حقوق مدنی برخوردارند کاملا اشتباهه. چون روابط کاری و اجتماعی ما مثه اونها نیست و مسلما مشکلات ما هم مثل هم نیست. جالبه بدونید که ایران از ضریب عدم امنیت بالایی در محیطهای شغلی رنج میبره. یکی از گزارشهای خودم در همین مورد بود و نتایج بسیار تعجب آور. از هر ۱۰۰ کارفرمای مرد ۶۸ نفرشون با زنان کارمند رابطه داشتند . منتها چون این مسئله در غالب کارمندی و کارفرماییه و بسیاری از زنان هم به علتهای مختلف از جمله اخراج اونها و مسائل مالی و مشکلات بعد از بیکاری و همینطور ترس از شکایت و خبردار شدن اطرافیان این موضوع رو کتمان میکنند. شاید بهتر بود خوشبینانه تر به این مسئله نگاه میکردید و میدیدید که اگر در یک کشور آزاد جرم هست امکان اعلام اون جرم و بازتابهای افکار عمومی اون هم هست . نه اینکه هر سال به سازمانهای جهانی آمار تقلبی . دستکاری شده ی صفر گزارش بدند.

..... یکشنبه 1 تیر‌ماه سال 1382 ساعت 12:28 ق.ظ http://ayeshgh.persianblog.com

وکبودی زیر چشمانم جا پای آزادی بود...

حمیدرضا یکشنبه 1 تیر‌ماه سال 1382 ساعت 01:24 ق.ظ

سلام دانشجویان پزشکی حق انتخاب رشته زنان را به هیچ عنوان ندارند و سن قانونی برای شرکت کردن در امتحان تخصص تا ۴۰سالگی است و بعد از ان حق شرکت ندارند موفق باشی خیلی زیبا مینویسی

بلا یکشنبه 1 تیر‌ماه سال 1382 ساعت 06:42 ق.ظ http://bala.persianblog.com

به مطالب جالبی اشاره کردی توی یک دانشگاه در خارج از کشور استاد زنی که ایرانی بوده با این سوال مواجه میشه که مردهای ایرانی چه فرقی با بقیه مردهای دنیا دارند که این همه ماده و تبصره گذاشتید که یک بار چشمشون به خانمها نیفته که تحریک نشوند خوشحال میشم به منم سر بزنی

mehman nakhandeh یکشنبه 1 تیر‌ماه سال 1382 ساعت 10:05 ق.ظ http://kiam-man.blogsky.com

az mast ke bar mast! :(

آبی یکشنبه 1 تیر‌ماه سال 1382 ساعت 10:33 ق.ظ http://www.abiii.com

این مطلبت فوق العاده بود....هم قسمت اولش و تخت پادشاه و هم ادامه اون...لذت بردم..از این نکات در جامعه امروزی ما فراوونه متاسفانه...شاد باشی...یا حق٬!

جهان یکشنبه 1 تیر‌ماه سال 1382 ساعت 12:21 ب.ظ http://davaran.persianblog.com

تا بوده همین بوده .. یا به قول بعضیا تا باد همین بادا !!!!!!!!!!

گوشه گیر یکشنبه 1 تیر‌ماه سال 1382 ساعت 08:44 ب.ظ http://www.gooshegir.blogspot.com

به خدا تو از چایی تلخ هم بدتری !!!
واقعا آدم حالش بد میشه که داره تو این خراب شده زندگی میکنه .
موفق باشی .

دیبا یکشنبه 1 تیر‌ماه سال 1382 ساعت 08:54 ب.ظ

دورود بی پایان بر تو باد
همواره از بیان ریز بینی های توی نسبت دنیای اطراف خود
لذت میبرم و احساس میکنم شخصیتی بسیار واقع بین و
منطقی نسبت به مسایل پیرامون خود هستی به هر حال
آرزوی موفقیت را از ایزد را برای تو خواستارم
در ضمن انتخاب خود را نسبت به تغییر قالب وبلاگ خود اعلا م
کن

بدردو
دیبا

سوسکی یکشنبه 1 تیر‌ماه سال 1382 ساعت 10:44 ب.ظ http://sooski.persianblog.com

چایی جون، در مورد ترمیم هایمن دختران فراری راستش تعجب کردم!!! خیلی!!! از اینها بعیده!!! تا اونجا که میدونم این امکان در سوئد هم وجود داره (برای دخترانی که از فرهنگهای خانوادگی کشورهایی مانند خاورمیانه هستند) برای جلوگیری از خشونتهای خانوادگی سر مساله ناموس!!!

زیتون دوشنبه 2 تیر‌ماه سال 1382 ساعت 02:47 ق.ظ http://z8un.com

سلام :
واقعا حالم ازین چیزا به هم می خوره !!!
ممنون که می نویسی !

سوفیا دوشنبه 2 تیر‌ماه سال 1382 ساعت 03:52 ق.ظ http://sofeia.persianblog.com

از دوست عزیزم مدتیه که بی خبرم...

صفا دوشنبه 2 تیر‌ماه سال 1382 ساعت 10:34 ق.ظ http://haputi.persianblog.com

جالب بود. من و یاد اون روزایی انداختی که توی دبیرستان خانم ناظم و گارد مخصوصش با سانتی متر پاچه شلوار دخترا رو اندازه میگرفتند که تنگ و گشاد نباشه......خدایا تا کی درگیر این مسائل مسخره.....پس ما کی بزرگ میشیم؟

سولانژ دوشنبه 2 تیر‌ماه سال 1382 ساعت 01:53 ب.ظ http://monsolange.blogspot.com

خیلی متشکرم که حوصله می کنی و این نکات مهم را می نویسی. امیدوارم تاثیری در اصلاح جامعه داشته باشد.

شقایق ( بربادرفته ) دوشنبه 2 تیر‌ماه سال 1382 ساعت 02:29 ب.ظ http://shaghayegh.persianblog.com

خیلی لذت میبرم از خوندن نوشته هات و نطرهایی که دوستان مینویسند ... من فقط میام و میخونم و میرم ... مثل یه رهگذر عاشق ...

محمد دوشنبه 2 تیر‌ماه سال 1382 ساعت 02:39 ب.ظ http://simia.persianblog.com

سلام :) این همون دفاع بد از اسلام هست که داره ضربه میزنه ........ اینا همون مساجدیه که قراره بعدا خراب بشن ...

پانته آ دوشنبه 2 تیر‌ماه سال 1382 ساعت 03:37 ب.ظ http://ghorbatestan.blogspot.com

دوست عزیز مطالب تو مثل نیشتر زدن به یه غده چرکینه. درد داره و بوی عفونتش حال آدم رو به هم میزنه ولی لزومش انکار ناپذیره. موفق باشی.

تاراز دوشنبه 2 تیر‌ماه سال 1382 ساعت 05:05 ب.ظ http://bibiyan.persianblog.com

درود.آقا همان اولش فرمودند:مملکت اسلامی همه چیزش باید اسلامی باشد.( برای اینکه بهتر متوجه شوید٬همه حروف را با فتحه بخوانید.)

امیر رضا دوشنبه 2 تیر‌ماه سال 1382 ساعت 08:00 ب.ظ

Replying to Reza who wrote sth about the medical student who raped a patient after sedating her with drugs. I was a student at that hospital too, at that time and everyone knew that guy. He was a prisoner of war who entered the medical school without any examination. He was relly sick, he had PTSE after long time in prison and explosions effects during war. He was relly sick. You can't just tell that this is sth common. No, it is very very uncommon. Don't tell sth which you are not sure. Especially about other classes of peoples.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد