قرنهاست مردم بنام اعتقاد کوره راههای سخت را پیموده اند. هزاران سال است معابد دختران نذر شده را بنام خدایان و برای کاهنان می پذیرفتند. عشرتکده های سومر در جوار زیگورات ها ساخته میشدند تا زائرین پس از خدایان بر اندام  زنان و جوانکان  پر عشوه سجده کنند. نذر شدگان برای معابد ثروت و قدرت و مسافران جویای شهوت به همراه می آوردند . مردان پول و روح و تن خود را خالی میکردند و خسته از این نیایش لجام گسیخته آرام در کنار زنان و کنیزکان خود می خفتند. در دالانهای تنگ و باریک و شبستانهای پنهان قرنهاست که جنایتها بنام نیایش انجام گرفته.و  حال  بنام اعتقاد....

 

راه کربلا غیر قانونی باز شده و به مقصد رسیدن تو با وجدان بلدهاست .سوال اینه: آیا لازمه از طریق قاچاق زیارت کنند؟ و آیا لازمه برای زیارت با جون خودشون بازی کنند؟ آیا صرفا" برای زیارت به عراق میرند؟

 

 

از دو راه به کربلا میرن . یکی از طریق قصر شیرین به عراق و یکی از طریق مهران ایلام به عراق.قیمتها متفاوته .از هر نفر 25 هزار تومن تا هر نفر 130 هزار تومن.از اونجا که  در ایران بر خلاف همه ی دنیا افزایش قیمت خدمات با عرضه ی مطلوب رابطه ی معکوس داره  اگه به بلدها بیشتر پول بدی از طولانیترین و سنگین ترین راه میبرنت که کار خودشونو  مهم وحیاتی جلوه بدند. اونها زمینهای پوشیده از مین رو به خوبی میشناسند و از بینشون رذ میشند ولی مسافر ناشی پشت سرش میتونه براحتی منفجر بشه.

 

راهها به تناسب مسافت پیاده روی داره. کمترین راه یکساعت و نیم پیاده روی داره.راه رفتن زیر آفتاب تند بدون هیچ استراحتگاهی. پیرترین- پولدارترین و زنان جوان همیشه در خطرند. پیرترین ها اکثرا" فشار خون و دیابت دارند و پیاده روی به این سنگینی روی زمین سنگی و ناهموار تقریبا" همه رو بیهوش کرده دیده شده از تشنگی   هم مردند.

بلدها اکثرا" چوپان و یا راننده های همون منطقه هستند. اوایل قابل اطمینان تر بودند ولی الان منتظرند تا همراه بمیره  . پول و وسایل رو بر میدارند و جنازه رو به اولین درمانگاه آبادی میرسونند و گاهی هم همونجا میذارنش و میرن.بیشتر افراد هم از مرز رد میشن اما گاهی یه سرعت تند ماشین اونا رو با مشکوک شدن و  تیر اندازی آمریکاییها مواجه کرده و کشته شدند.

زن 65 ساله ی اصفهانی وقتی بیهوش میشه .بلدها ی همراهش روی چادرش اونو میخوابونند و روی زمین خاکی و پر از ریگ و سنگ میکشند. وقتی به آبادی میرسه بهدار بهداری که روحیاتش با مرده شورها بیشتر جور بوده تا یه امدادگر تعریف کرده: وقتی زن رو خونین و مالین میبینه از سفیدی استخون کتفش که بیرون زده بوده بدنم مور مور شد.

نصیر 35 ساله ساعت ۵ صبح از خونه بیرون میاد. 30 ساعت بعد اونو توی یه بیمارستان با حال وخیم میبینند که چشم چپش کور شده و چاقو رو  توی دهنش فرو کردند و گوشی و 190 هزار تومن پولشو دزدیدند.از نگاه بلدها هر کس که مبلغی بالای 80-90 هزار تومن داشته باشه   پولداره.

 

زنان جوان اکثرا" با تجاوز روبرو میشند.اخیرا" به دو زن جلوی همسرانشون تجاوز شده طوریکه همسر یکیشون از ناراحتی سکته میکنه.

اما نکته ی جالب در اینه که: این اواخر تعداد جوونای مشتاق زیارت هر روز بیشتر و بیشتر شده. وقتی خبر رسید د... 28 ساله رفته زیارت همه حیرت کردند. اون معروف بود به این که همیشه دنبال زنهاییه که شوهراشون شبها شیفت هستند. مخصوصا"زنای نگهبانها و  سربازها. حالا رفته بود زیارت . وقتی برگشت کسی باور نمیکرد که این آدم معتقد باشه . اما د... با  ظفر مندی آس پیکش را رو کرد: عکسهایی رو که از روسپی خونه ها و مشروب فروشی های  عراق گرفته بود همه را مطمئن کرد که رفته زیارت.
مردم کشته میشن و به راحتی به جون و مال و داشته های اونا تجاوز میشه اما نمیتونند کاری کنند. چون قاچاق کلمه ی امنیت رو از اونا دور میکنه. بدون پاسپورت به کشور دیگه ای وارد میشن و سایرین میتونند به اونا از هر نظر دست درازی کنند.

 

راه کربلا غیر قانونی باز شده و به مقصد رسیدن تو با وجدان بلدهاست .

سوال اینه: آیا لازمه از طریق قاچاق زیارت کنند؟ و آیا لازمه برای زیارت با جون خودشون بازی کنند؟ آیا صرفا" برای زیارت به عراق میرند؟

 

نظرات 1 + ارسال نظر
مهسا معلمی شنبه 15 اسفند‌ماه سال 1383 ساعت 11:57 ق.ظ

تاسف آوره . اشکم در اومده
هیچی نمیتونم بنویسم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد